נסיעה לחופשה עם ילדים

נחמי זקלס // מנתחת התנהגות, 03/07/2019

צילום: דבורי פשדנובק

בפוסט הזה מתארחת דבורי פשדנובק עם ניסיון עשיר בטיול עם ילדים ברחבי העולם ומנהלת אתר "חו"ל כשר" בו כל המידע למשפחות שומרות תורה ומצוות על טיולים בחו"ל. הקטע לקוח מתוך פוסט שדבורי כתבה באתר שלה:

למה לטייל עם ילדים?

כששומעים שאנחנו טסים עם הילדים לטיול ארוך, עם הרבה נסיעות ומעברים בין מדינות, נוהגים לשאול אותי: "למה??" וגם "מי נוסע לחופש עם ילדים?" וגם: "את נהנית מזה בכלל?" אז הנה התשובות שלי לכל השאלות האלה:

למה?

כי אין כמו לראות ולחוות את העולם דרך העיניים של הילדים! מדהים כמה הרבה אנחנו יכולים ללמוד מהם!

מי נוסע לחופש עם ילדים?

לחופש לא נוסעים עם ילדים, לטיול כן.

את נהנית מזה בכלל?

נהנים מאד! צוברים ביחד הרבה חוויות, מחזקים את הקשר בין ההורים לילדים ובין הילדים עצמם וכולנו לומדים ביחד המון אחד על השני, על העולם ועל עצמנו.

לומדים ביחד המון. צילום: דבורי פשדנובק

טיפים לטיול מוצלח עם ילדים:

1.הכנה

דבר ראשון הכנה לעצמיכם ההורים: הנמיכו ציפיות ואל תצפו להערצה והכרת תודה. כן תצפו, לפחות, להתחלה קשה.

תזכרו שגם בחו"ל אתם עדיין ההורים והמטלות ההוריות נשארות,  והילדים עדיין ילדים והם עלולים לבכות ולריב גם במקום המושלם בעולם.

לפני הטיול יש להסביר לילדים לאן נסע, מה נראה, מה נעשה, איפה נישן ומה נאכל. ככל שיהיו יותר פרטים הם יהיו רגועים יותר.  גם בטיול עצמו, בכל ערב או בוקר, יש לתאר את סדר היום הבא. אפשר גם להראות תמונות ובעיקר ליצור שיח, לשמוע מהילדים למה הם מצפים, ממה הם חושבים שהם יהנו, ממה הם חוששים וכו'.

2. שמירה על סדר יום

יש להשתדל לקום בשעה סבירה בבוקר. מומלץ לתכנן נסיעות לזמן מנוחת הצהריים (גם ילדים שבד"כ לא ישנים יירדמו בנסיעה אחרי חצי יום טיול, והגדולים שלא ישנים גם ייהנו ממנוחה).

כדאי להשתדל לחזור לבית או למלון לשעת השכבה. לא קל לקלח ילדים עייפים מידי וחבל שיום של טיול מוצלח יגמר לא טוב רק בגלל שעה נוספת בדרכים.

3. הצטיידות באוכל

אין לצאת לפני ארוחת בוקר. גם אם יוצאים למסעדה כדאי לאכול קודם משהו קטן כדי לא להגיע למצבים של בכי ועצבים עד שמזמינים ועד שמקבלים את האוכל.

יש לאכול ארוחת צהריים בשעה קבועה, לפני שהילדים מתחילים להיות רעבים.

יש להצטייד באופן קבוע בבקבוקי מים ואוכל מתאים כמו חטיפים, פירות ועוד.

4. מתן דמי כיס

אפשר לתת לכל ילד סכום כסף למזכרות וקניות אישיות (ניתן גם להשאיר את הכסף אצל ההורים כדי שלא יאבד).

כך מונעים את החוויה הלא נעימה של "אמא תקני לי" ו "אני רוצה", וגם מחנכים מגיל צעיר להתנהלות כלכלית נבונה.

5.תעסוקה לדרך

חשוב לקחת לכל ילד משחק אהוב או חפץ חשוב וגם תעסוקה לטיסה ולנסיעות.

אם הילדים כבר גדולים מומלץ להכין לכל ילד תיק אישי עם החפצים שלו, ספרים, חוברות צביעה וצבעים, משחקים קטנים וכמובן השתיה והחטיפים.

אפשר להכין דיסק או נגן עם שירים שאהובים על כולם ולשיר ביחד, חלק מהחוויה המשפחתית.

6.שתפו את הילדים

תנו לילדים להיות שותפים בכל חלק בטיול, תכננו אתם את הטיול, תנו להם להגיש את הדרכון בעצמם בשדה ובמטוס, לשלם על כניסות לאתרים או על קניות. זוהי הזדמנות נהדרת לחינוך לעצמאות. דברו אתם על מה שרואים בדרך ועודדו אותם לשחק עם ילדים אחרים.

7. התאמה

התאימו את הטיול לילדים. אין הכוונה לטייל רק באתרים שמתאימים להם כי ילדים נהנים מכל מקום חדש גם אם זה רחוב או חורשה. אתם מכירים את הילדים שלכם ויודעים עד איזה שעה אפשר לטייל אתם, כמה זמן אפשר לנסוע אתם ברכב בלי לעצור ולכמה זמן חייבים לעצור כדי להמשיך רגועים.

ילדים נהנים מכל מקום חדש. צילום: דבורי פשדנובק

8. מרחב מחיה

להיות ביחד 7\24 זאת חוויה מקסימה אבל לפעמים גם קצת מטרידה או מלחיצה. חשוב לתת לכל אחד את מקסימום מרחב המחיה וההזדמנות לשקט אם זה ברכב מרווח או מקום שישנים בו.

כשמגיעים לפארק כדאי לתת לילדים לרוץ ולהשתחרר. אפשר גם להתפצל, כל ילד עם הורה אחר לטיול רגלי קצר או משחק.

9. והעיקר לא לפחד כלל

לא להיבהל מקשיים או "פאשלות". משהו תמיד יקרה באופן הכי לא צפוי. אבל מה שלא מחסל – מחשל וכל חוויה מלחיצה או מעצבנת, במרחק של זמן היא מצחיקה, חווייתית ומחשלת. נסו באותו רגע להסתכל על זה מרחוק ותקבלו בברכה כל שיעור שנגזר עליכם ללמוד.

דבורי היא גם צלמת בחסד ויש לה תמונות מרהיבות מהטיולים המשפחתיים שלה ברחבי העולם. אז אם אתם מחפשים מידע מסודר ומרתק על טיולי משפחות, תמונות והמלצות, אתם מוזמנים לבקר באתר שלה: חו"ל כשר (לחצו על המילים המודגשות לכניסה לאתר).

אני מצרפת לכם משחק בינגו נסיעה לדרך (יש להוריד את הקובץ, להדפיס מראש את הלוח הריק והלוח המלא לפי מספר הילדים הנוסעים, על כל ילד לגזור את הריבועים בבינגו המלא ולהדביק אותם בלוח הריק בסדר אקראי). במהלך הנסיעה הילדים יוכלו לסמן את האובייקטים שהם רואים, ומי שממלא ראשון שורה מקבל נקודה. המנצח הוא זה שצבר הכי הרבה נקודות עם סיום המשחק. 

כמו כן מצורפת הצעה למוצרים מומלצים לדרך, וקישורים למוצרים אלו (לחצו על המילים המודגשות):

חוברת צביעה

צבעים

פאזל

משחק מגנטי מתקפל

משחק חשיבה

נגן מוזיקה

אטמי אוזניים

מסיכת שינה

כרית נסיעה לילדים

חופשה נעימה!

לשימוש פרטי. כל הזכויות שמורות.

חדש ויחודי!

ספר לילדים שמסביר ומפרט מהי רגישות יתר חושית, ומציע דרכי התמודדות עם הקושי. 

לפרטים: nechamizak@gmail.com

הרשמו לניוזלטר
לקבלת תכנים מקצועיים ורעיונות לפעילות בנושאים שונים בתחומי התפתחות הילד

מטפלים פרא רפואיים באתר

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. כמה חשוב לחופש הפנימי ולחופשה החיצונית. תודה.

    1. נכון! תודה לך! 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן