איך להקל עד ילד שמתמודד עם אלרגיה?

נחמי זקלס // מנתחת התנהגות //24/08/2023

אלרגיה היא תופעה ההולכת ונעשית שכיחה יותר ויותר אצל ילדים. התסמינים של אלרגיה עלולים להיות מטרידים ואף מסוכנים כמו:  פריחה, גרד, נזלת, עיניים אדומות ודומעות, הקאות ושלשולים, כאבי בטן וקוצר נשימה. במקרים קשים אף עלולה להתרחש תגובה אנפילקטית מסכנת חיים. אלרגיה יכולה להשפיע על איכות החיים של הילד והמשפחה בצורה משמעותית.

כשילד מאובחן עם אלרגיה, זה משנה לחלוטין את שגרת החיים של הילד והמשפחה. ההורים חייבים להיות ערניים בכל רגע נתון – האם הילד נחשף בטעות למזון אלרגני? האם יש אפיפן זמין בסביבה? זוהי בהחלט אחריות כבדה.

מבחינה חברתית, ילד אלרגי עלול להרגיש שונה ומבודד. למשל, כשכל הכיתה יוצאת לגלידריה אחרי הלימודים והוא נאלץ לוותר. או במסיבת יום הולדת בה הוא אינו יכול לאכול עוגה כמו כולם. חשוב לתת לילד תמיכה רגשית ולעודד אותו, לספק לו אלטרנטיבות במידת האפשר, ולהכין אותו מראש לקראת מצבים אלו.

ילדים אלרגיים צריכים לפתח הרגלי מניעה וללמוד להיזהר מחשיפה לאלרגנים. זה לא פשוט בגיל הרך, ודורש הדרכה צמודה של ההורים. עם הזמן ניתן לפתח מיומנויות של זיהוי ומניעה בעת הצורך או תגובה מתאימה לחשיפה, אך גם זה עשוי להיות מלווה בחששות הן של ההורים והן של הילדים.

אלרגיה לעיתים מחייבת התאמות במסגרות החינוך, כמו הזנה מיוחדת בצהרון או הרחקת אלרגנים  מהכיתה. חשוב שהצוות החינוכי יהיה מודע לצרכים של הילד, ויוכשר לספק לו את התמיכה המתאימה.

אני שמחה לבשר על צאת ספר חדש שנותן מענה לילדים המתמודדים עם אלרגיה! הספר "אנג'ל ושושנת הים" מספר את סיפורו של אנג'ל, דג חמוד שאלרגי לארס של שושנת ים. הספר מנוקד ומכיל איורים צבעוניים וסיפור מלא השראה שבו אנג'ל לומד להתמודד עם האלרגיה והשלכותיה. הוא מבין שאפשר לחיות חיים מלאים ומאושרים גם עם אלרגיה. ספר מומלץ לכל ילד שמתמודד עם אלרגיה או קושי אחר!

לרכישה ולפרטים נוספים ניתן לפנות במייל: nechamizak@gmail.com

 

לשימוש פרטי. כל הזכויות שמורות.

חדש ויחודי!

ספר לילדים שמסביר ומפרט מהי רגישות יתר חושית, ומציע דרכי התמודדות עם הקושי. 

לפרטים: nechamizak@gmail.com

הרשמו לניוזלטר
לקבלת תכנים מקצועיים ורעיונות לפעילות בנושאים שונים בתחומי התפתחות הילד

מטפלים פרא רפואיים באתר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן