פסח וקורונה - טיפים התנהלות עם הילדים!

נחמי זקלס // מנתחת התנהגות, 31/03/2020

הימים הקרובים מאתגרים במיוחד גם בגלל וירוס הקורונה שיצר לנו מציאות חדשה ולא שגרתית בכלל, וגם בגלל ההתארגנות לחג הפסח שהוא חג שמסמל חירות , ונכון לעכשיו ההסתגרות בבתים בין מרצון ובין מתוך כורח נותנת יותר תחושה של שעבוד ומיצר. ההתמודדות עם הילדים בבית מאתגרת עוד יותר, וכדאי לקחת נשימה ארוכה וכמה טיפים לדרך כדי לעבור את התקופה הזו בשלום.

פוסט על פסח כבר כתבתי בעבר פה, וגם פוסט על התמודדות עם מצבי משבר פה, אבל על התמודדות עם חג בזמני משבר – עוד לא. בפוסט הזה אצרף כמה טיפים כיצד להיערך לחג הפסח עם הילדים בימים אלו.

  1. שינויים במיקום – חשבתם להתארח בחג אצל סבא וסבתא, לנסוע למלון, לחגוג עם הדודים, וכעת התוכניות השתנו ואת החג תערכו בבית בחברת המשפחה הגרעינית? ידעו את הילדים בעובדות ושתפו אותם בשינויים. אפשרו להם להביע את אכזבתם , אבל כדאי גם לעודד אותם למצוא נקודה חיובית במצב החדש.
  2. ניקיון עם ילדים – לא קל לנקות את הבית לפסח כשכל בני הבית נמצאים כל הזמן בבית. קודם כל, הנמיכו ציפיות. נקו רק את מה שאתם חייבים ויכולים. המשפט: אבק זה לא חמץ רלוונטי השנה יותר מתמיד. נסו לתת לילדים תפקידים מהנים שהם יכולים לבצע אותם כדי לתת הרגשה שהם שותפים לניקיון, ולא – שהם גורם מפריע.
  3. הכנה לחג – לרוב בבתי הספר והגנים מכינים את הילדים לליל הסדר ואפילו מקיימים ליל הסדר לדוגמא. כרגע, מוסדות החינוך סגורים, ומומלץ לעשות זאת בבית, במיוחד, לילדים צעירים. הכינו את ההגדות, ערכו מודלינג של ליל הסדר בבית, וספרו לילדים מה יהיה בליל הסדר. את הגדולים יותר כדאי להעשיר במידע על חג הפסח ולתת משימות לליל החג כמו להכין הצגה, להכין שאלות וחידות, וזאת על מנת שיהיו מעורבים בליל הסדר עצמו.
  4. תכנון חוויות במשך החג – משפחות רבות יוצאות בחול המועד לטיולים משפחתיים, פעילויות שונות ועוד. השנה היצע החוויות מוגבל מאוד כי לא יהיה ניתן לצאת מהבית. כדי למנוע את האכזבה בחג, כדאי להסביר זאת מראש וכן להכין לוח תכנון של חוויות משפחתיות בחג שניתן לעשות גם בבית כמו: משחק משפחתי, חידון משפחתי, סרטים, שיחות וידאו עם קרובי משפחה ועוד.
  5. חיזוקים חיוביים – אל תשכחו לצ'פר את הילדים על התנהגות נאותה ועמידה ביעדים השונים שקבעתם אם זה בעזרה בבית, במשחק עם האחים, בהשתתפות בפעילויות המשפחתיות ועוד.

מצורף משחק משפחתי חווייתי בו תוכלו לצאת לטיול, אם לא בחוץ, לפחות על לוח המשחק 🙂

ניתן לקבל בהרשמה בכפתור למטה  קובץ מלא הכולל חמישה משחקים משפחתיים שיעשירו וייהנו אתכם בחג! 

פסח כשר ושמח וחג של חירות אמיתית!

לשימוש פרטי. כל הזכויות שמורות.

חדש ויחודי!

ספר לילדים שמסביר ומפרט מהי רגישות יתר חושית, ומציע דרכי התמודדות עם הקושי. 

לפרטים: nechamizak@gmail.com

הרשמו לניוזלטר
לקבלת תכנים מקצועיים ורעיונות לפעילות בנושאים שונים בתחומי התפתחות הילד

מטפלים פרא רפואיים באתר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן