איך ליצור חדר לגרייה חושית?

נחמי זקלס // מנתחת התנהגות, 20/11/2019

מה זה חדר חושי?

חדר חושי הוא מרחב שנועד לעזור לאדם עם קשיים חושיים ללמוד לווסת את התחושות וההתנהגויות שאינן מווסתות בעקבות גירויים חיצוניים על ידי פיתוח מיומנויות התמודדות עבור חוויות אלה. במקרים אחרים החדר החושי יספק חוויה של הירגעות מעודף של גירויים חושים שיש בסביבה רגילה.

חדר חושי עשוי להיות חדר שלם, ולפעמים חלל שהוקצה בפינה של חדר גדול יותר. את התוכן והעיצוב של החדר או המרחב יש להתאים  לצרכים של המשתמשים בו מכיוון שכל אדם עם קשיים חושיים יתמודד עם גירויים שונים באופן שונה. יש הזקוקים להגברת גירויים של חושים שונים: חזותיים, שמיעתיים ועוד. לעומת זאת, יש הזקוקים להפחתה של גירויים אחרים. מומלץ להתייעץ קודם עם מרפאים בעיסוק המתמחים בוויסות החושי כדי להתאים את האביזרים בחדר לצרכים האישיים.

למי מתאים חדר חושי?

החדר מתאים לילדים עם קשיים בוויסות החושי. לקריאה נוספת על קושי זה לחצו פה. כמו כן הוא עשוי  להתאים גם לילדים עם קשיים רגשיים, הפרעת קשב וריכוז, לקויות למידה, קשיים בתקשורת ובכישורים חברתיים, קשיים מוטוריים, קשיים התנהגותיים וקשיי התפתחות אחרים.

אלו  תחומים ניתן לקדם בעזרת חדר חושי?

לחדר חושי יש מגוון יתרונות והוא מסייע לפיתוח וקידום מיומנויות שונות: שליטה עצמית והירגעות, וויסות חושי עם חשיפה או הימנעות מגירויים חושיים שונים, כישורים חברתיים כאשר משתפים גם חברים בפעילות בחדר, שיפור הקשב והמיקוד בזמן פעילות עם גירויים מבוקרים, מוטוריקה בהתאמת  תרגילים ייעודיים, קוגניציה באמצעות התנסות של חקר ולמידה.

אז איך מאבזרים חדר חושי?

כאמור, על החדר החושי או הפינה החושית להיות מאובזרים בהתאם לצרכים של ילדכם. האם ילדכם זקוק לסביבה עם גירויים מעוררים? או לסביבה מופחתת גירויים? באלו חושים הוא מאותגר? שמיעה? ראיה? מגע עמוק? מישוש? שיווי משקל? ריח? טעם? בבחירת אביזרים שימו לב לא לגרום להצפה חושית ולהעמסת גירויים שאינם מותאמים.  

בתמונה הבאה מוצגים מוצרים שמתאימים לאבזור חדר חושי. כמו כן מצורפים למטה קישורים למוצרים המוצגים בתמונה. לחצו על שם המוצר והיכנסו לקישור.

 (אין בקישורים אלו משום המלצה אישית לא על איכותם ולא על יעילותם של המוצרים)

בהצלחה!

לשימוש פרטי. כל הזכויות שמורות.

חדש ויחודי!

ספר לילדים שמסביר ומפרט מהי רגישות יתר חושית, ומציע דרכי התמודדות עם הקושי. 

לפרטים: nechamizak@gmail.com

הרשמו לניוזלטר
לקבלת תכנים מקצועיים ורעיונות לפעילות בנושאים שונים בתחומי התפתחות הילד

מטפלים פרא רפואיים באתר

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אשמח דע מהיכן רוכשים אבזרים לחדר חושי
    איך ניתן לעזור לפעוט. עם הפרעות אכילה בחד כזה

    1. בפוסט מצורפים קישורים לרכישה.
      ניתן לרכוש גם דרך חנויות שמתמחות בציוד שיקומי וטיפולי למרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים ועוד.
      כדי לסייע לפעוט עם הפרעות אכילה מומלץ קודם להתייעץ עם דיאטנית או מטפלת רגשית שמומחית בהפרעות אכילה אצל ילדים ולהתייעץ איתה אם וכיצד ניתן להיעזר בחדר גריה חושית עבור הפרעת אכילה ולשלב בו מטרות טיפוליות.
      בהצלחה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן