שימוש בבינה מלאכותית בחינוך ובטיפול

נחמי זקלס // מנתחת התנהגות //25/08/2023

בתקופה האחרונה אנו עדים למהפכה של ממש בשימוש בבינה מלאכותית בתחומים שונים בחיים בכלל,  וגם בתחומי החינוך והטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים. כמי שעוסקת בתחום, אני רואה כיצד הטכנולוגיות החדשניות הללו יכולות לשפר ולייעל את עבודת המטפלים והמורים.

באמצעות תוכנות AI ניתן כיום ליצור כלי הערכה שונים כמו ראיונות ושאלונים מותאמים לאוכלוסיית היעד ולאסוף ולנתח נתונים מתוך כלי ההערכה בצורה  ויעילה ואפקטיבית. כך ניתן לאבחן בצורה טובה יותר את הקשיים והאתגרים של הילד וסביבתו ואת הגורמים לכך.

כמו כן, באמצעות בינה מלאכותית מתאפשר ליצור תוכניות לימוד והתערבות מותאמות אישית עבור כל ילד על סמך נתוניו והעדפותיו. זאת בניגוד לתוכניות סטנדרטיות שלא מתאימות לכל ילד.

אפשר גם ליצור בקלות רבה אמצעים ויזואליים ותוכניים כמו סיפורים חברתיים, חומרי למידה דיפרנציאליים, לוחות תקשורת, כרטיסי ניווט, רעיונות למשחקי תפקידים ותרגול באמצעות סימולציות ועוד. כל זאת בהתאמה אישית לצרכיו הייחודיים של הילד.

מורים ומטפלים יכולים להיעזר בכלים מתקדמים אלה כדי לייעל את העבודה, אך חשוב לזכור שאין תחליף לקשר האנושי ולמגע ישיר עם הילד.

בשילוב נכון של טכנולוגיות AI יחד עם עבודה אנושית איכותית ניתן לקדם מאוד ילדים עם קשיים שונים, ולאפשר להם למצות את הפוטנציאל שלהם.

אשמח להכיר לכם תחום מרתק זה! אני מציעה שתי הדרכות דיגיטליות למטפלים ולמורים בנושא שילוב AI בחינוך וטיפול, כולל יצירת תכנים ואמצעים ויזואליים מותאמים אישית עבור ילדים עם קשיים שונים. 

קיימת הדרכה ייעודית למנתחי התנהגות והדרכה נוספת למטפלים ולמורים.

מוזמנים לצפות בהדרכות הללו וללמוד כיצד להפיק את המיטב מכלים חדשניים אלו!

לרכישה ולפרטים נוספים ניתן לפנות במייל: nechamizak@gmail.com

לשימוש פרטי. כל הזכויות שמורות.

חדש ויחודי!

ספר לילדים שמסביר ומפרט מהי רגישות יתר חושית, ומציע דרכי התמודדות עם הקושי. 

לפרטים: nechamizak@gmail.com

הרשמו לניוזלטר
לקבלת תכנים מקצועיים ורעיונות לפעילות בנושאים שונים בתחומי התפתחות הילד

מטפלים פרא רפואיים באתר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן