מתכוננים לשבועות - תזונה מותאמת לילדים / חלק א'

חוי לב // מדריכת תזונה ושפית בריאות למשפחה, 25/05/2020

אחרי השהות הממושכת בבתים חזרנו לשגרה לא רגילה בצל הקורונה. הילדים לומדים להסתגל להרגלים חדשים וגם להרגלים ישנים שנשכחו עם שיבוש השגרה. אחד התחומים החשובים ביותר להתפתחות הילד הוא תזונה נכונה ומתאימה. התזונה משפיעה באופן ישיר על התנהגות הילד ועל הגדילה הנאותה שלו.

ישנם הרגלי אכילה ומאכלים המכילים רכיבים שלא ניתן לוותר עליהם, אך פעמים רבות ניתן למצוא תחליפים מתאימים שיערבו לחיכו של הילד ולא יעוררו בו התנגדות ודחייה. ילדים רבים שמסרבים לאוכל בשרי, לדוגמא, ישמחו עם אוכל חלבי, קליל וטעים. פשטידות ומאפים חלביים בריאים מבוססי ירקות וגבינות רזות הם דרך נהדרת להגיש לילדים חלבונים וויטמינים ומינרלים בלי מלחמות ואמוציות מיותרות.

הבעיה היא שלמאכלים חלביים יצא שם של מאכלים שמנים, מכבידים, עתירי קלוריות, סוכר / מלח בתוספת של מוצרים תעשייתיים מעובדים שבדרך כלל מגיעים עם המתכונים הללו. 

האמת, שכל השאלה היא באיזה מוצרי חלב משתמשים. חמאות, שמנות, קצפות, גבינות שמנות, גבינות צהובות שמנות, ומוצרים תעשייתיים עמוסים סוכר ושומן יניבו מנות כבדות, משמינות, חונקות ומאוד לא בריאות ואילו יוגורטים, גבינות לבנות רזות, גבינות מלוחות רזות וכדומה יעניקו מאכלים נעימים ומזינים עם טוויסט חלבי עשיר ומעודן. מאכלים שגם מבוגרים יאהבו וישמחו ליהנות מהם בלי רגשי אשם ותחושת חנק בגרון.

לקראת חג השבועות הפקתי לכם חוברת מתכונים דיגיטלית עשירה ומגוונת עם מאכלים חלביים בריאים, קלים וטעימים. אני בטוחה שתשתמשו בה לא מעט גם בכל ימות השנה. מלבד הבריאות והטעם, קלות ההכנה וזמינות החומרים הם בונוס שמופיע תמיד עם המתכונים שלי. ארוחה חלבית לא חייבת להסתיים בתחושת כבדות, עייפות וצורך בדיאטה דחופה. היא יכולה להיות טעימה, עשירה ומלאת אנרגיה רעננה! 

קבלו חוברת שווה-שווה במחיר שלא ייאמן! 24 ₪ בלבד! בלחיצה בקישור זה או במייל: chavilev1@gmail.com

לטעימה מתוך החוברת מצרפת לכם את המתכון הבא:

פשטידות אישיות של בטטה ותירס עם יוגורט

פשטידות חלביות זריזות, טעימות ומזינות. הבטטה והתירס משתלבים יופי עם המתקתקות העדינה שלהם והיוגורט מעניק טעם חלבי עדין בלי שומניות מיותרת.

  • מומלץ להשתמש בתירס קפוא ולחלוט אותו כמה דקות במים רותחים לפני השימוש, אבל אפשר להשתמש גם בתירס מקופסת שימורים.

החומרים:

2 בצלים בינוניים

1 בטטה גדולה

2 כוסות תירס

3/4 כוס קמח

2 מכלים של יוגורט טבעי

1 קופסה גבינה לבנה

4 ביצים

מלח

פלפל שחור

מעט שמן זית

אופן ההכנה:

  • קוצצים את הבצל ומזהיבים אותו בשמן זית עד לשקיפות.
  • קוצצים את הבטטה במעבד מזון מצויד בסכין המתכת עד שהיא הופכת לפירורים גסים.
  • מניחים בקערה את הבצל המוזהב, התירס המסונן והבטטה ומערבבים.
  • מוסיפים את שאר החומרים ומערבבים.
  • מחלקים לתבנית מאפינס ואופים בחום של 200 מעלות במשך 7 דקות, מורידים את חום התנור ל-180 מעלות וממשיכים לאפות במשך עוד כ30 דקות.

חג שמח ובתיאבון!

לשימוש פרטי. כל הזכויות שמורות.

חדש ויחודי!

ספר מתח לילדים שיסייע להם לעבד את תקופת הקורונה ולהטמיע את כללי ההתנהגות החדשים בשגרה!

לחצו על התמונה לפרטים ולרכישה!

הרשמו לניוזלטר
לקבלת תכנים מקצועיים ורעיונות לפעילות בנושאים שונים בתחומי התפתחות הילד

מטפלים פרא רפואיים באתר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן