הילד בבידוד? המלצות על אפליקציות לימודיות!

אילה דויטש – "ויזוקל" // טכנולוגיה ועזרים ללמידה ותקשורת  // 25/08/2020

הקורונה והבידודים המתחדשים חדשים לבקרים מזמנים לנו כהורים אתגרים רבים, ביניהם – האתגר הלימודי. הילדים מפסידים ימי לימודים בבית הספר והדאגה מעצירת ההתקדמות הלימודית מובילה אותנו לרצות להשלים להם את הפערים. לקראת פתיחת שנת הלימודים חששות אלו מתגברים.

כיצד ניתן לקדם את הילדים ולעזור להם להדביק את הפערים הלימודיים בלמידה מרחוק? בכל זאת – בית הוא לא בית ספר, ודי קשה להושיב ילד בבית ליד חוברות וספרי לימוד ומחברות לשעות למידה ממושכות. עלינו למצוא דרכים יצירתיות לבית הספר הביתי שלנו.

אצלנו, בויזוקל, אנו יודעים כי שימוש בטכנולוגיה כמו מחשב או טאבלט, מסייע מאד להגברת מוטיבציה ולשיפור הישגים בלמידה, כמובן כשזה נעשה בצורה מבוקרת ומדודה תוך הגבלת זמן והבאה בחשבון של שיקולים חינוכיים.

כיום, כשלרבים מאיתנו יש טאבלט או אייפד בבית אפשר לגייס אותו לקידום הילדים בכל התחומים.

בשורות הבאות אני שמחה להמליץ לכם על מספר אפליקציות לימודיות שיגרמו לילדכם ללמוד ולהתקדם!

האפליקציות הבאות מתאימות הן למשתמשי טאבלט והן לאייפד. תוכלו למצוא עוד המלצות לאפליקציות מצוינות בתחומים שונים גם באתר שלנו.

מוזאיק פזל mosaic puzzles – מיועד לגילאי 4-7. אפליקציה מצוינת לעבודה על תפיסה חזותית והעתקת דגם כהכנה לכתיבה. בצד יש דגם המורכב מקוביות צבעוניות, ועל הילד ליצור את הדגם בלוח הגדול. בוחרים בין שתי רמות קושי – יותר קוביות או פחות, ובוחרים את הדגם האהוב יותר מתוך דגמים רבים. אם טועים – אין בעיה – תמיד ניתן למחוק ולשנות עד שמצליחים!

הברות בכיף – מיועד לגילאי 5-7. אפליקציה מדהימה למודעות פונולוגית ותנועות, צליל פותח, חרוזים, הברות ועוד בצורה חווייתית מאד. באחת הפעילויות הילד או הילדה מאזינים להברה, ועליהם לבחור את ההברה הנכונה מתוך ארבע אופציות אפשריות. בכל הצלחה יש קריאת עידוד וצהלה. בונוס מתוק – האפליקציה ממש ״מדברת״ עם הילד או הילדה – בוחרים בהתחלה האם זה ילד או ילדה וכל הפניות וההוראות והפידבקים יהיו למגדר הנבחר. ניתן גם להזין את שם הילד או הילדה והפניה תהיה אישית לגמרי.

פט בינגו pet bingo – מיועדת לגילאי 6-12. תרגילים בחשבון בחיבור, חיסור כפל וחילוק. אפליקציה יפיפיה! לכל ילד מקצים שם משתמש וכל ילד מתקדם בקצב שלו. בוחרים את סוג התרגיל המבוקש ואת רמת הקושי, ובמקביל לפתרון התרגילים יש לוח בינגו. על כל פתרון נכון מתקדמים במשחק הבינגו עד לניצחון ולהשלמת השורה. כדי לגרום למשחק להיות כייפי יותר – מקבל כל ילד חיית מחמד וירטואלית, וככל שיתקדם ויצליח יותר, הוא יוכל לתת לה מאכלים שונים. החיסרון – הממשק באנגלית אך פשוט מאד ומובן.

ולקינוח – שובי –  אפליקציה עם משחקים לכל המשפחה. האפליקציה כוללת משחקי חשיבה לילדים בעברית. המשחקים באפליקציה אופיינו על ידי פסיכולוג במטרה  לחזק את  ביטחונו העצמי של הילד או הילדה דרך משוב מותאם והתאמת דרגת הקושי כך שתהיה מאתגרת אך לא מייאשת. באפליקציה משחקים רבים, ביניהם זיהוי צבעים לפעוטות, פאזלים מסוגים שונים, אותיות וכתיבה, משחקים בזוג, חשיבה, התארגנות ועוד רבים נוספים.

שנת לימודים מוצלחת!

לשימוש פרטי. כל הזכויות שמורות.

חדש ויחודי!

ספר לילדים שמסביר ומפרט מהי רגישות יתר חושית, ומציע דרכי התמודדות עם הקושי. 

לפרטים: nechamizak@gmail.com

הרשמו לניוזלטר
לקבלת תכנים מקצועיים ורעיונות לפעילות בנושאים שונים בתחומי התפתחות הילד

מטפלים פרא רפואיים באתר

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. הייתי רוצה את אפליקציה שובי

    1. אפשר לחפש בגוגל פליי – חנות האפליקציות של גוגל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן