המרוץ לחנוכה - לנצח ולהפסיד בכבוד!

נחמי זקלס // מנתחת התנהגות, 21/12/2019

חנוכה הוא חג של ניצחון, ניצחון הרוח על החומר, ניצחון של איכות על כמות וניצחון של הטוב על הרוע. ניצחון המכבים על היוונים הוא טריגר מעולה לפיתוח שיח עם הילדים מהו ניצחון, ניצחון שמגיע בעקבות מאמץ ודבקות בערכים שלנו, ניצחון שממלא אותנו בסיפוק. 

משחק הוא תרגול מצוין איך לנצח בטעם טוב. גם אם מפסידים בתוצאה, הרי שהניצחון הוא בהתמודדות עם התסכולים והאתגרים שבמשחק. שמירה על הגינות, על התנהגות מכבדת ועל כללי המשחק היא זו שמקנה ניצחון אמתי. יש לדעת להפסיד בכבוד ולקבל את תוצאות המשחק בלי "לשבור את הכלים", אך גם לנצח בכבוד מבלי לפגוע במפסידים ולהתרברב בתוצאות. 

המשחק הבא, המירוץ לחנוכה, אותו הכינה ושלחה רחלי אשכנזי, גננת שילוב, גם מעודד שיח על נקודות אור ונקודות הדרושות שינוי, וגם מסייע בתרגול של ניצחון והפסד בכבוד.

כל קבצי המשחק ועוד פעילויות, יצירות וחומרי קריאה לילדים בנושא חנוכה מופיעים בחוברת המופיעה בקישור למטה. 

רכיבי המשחק: לוח המירוץ לחנוכה (מצורף למטה), חיילי משחק כמספר המשתתפים, קובייה, מדליות (מופיעות בחוברת).

מהלך המשחק: כל משתתף בתורו מטיל קובייה ומתקדם בלוח המשחק מספר צעדים כפי המספר שמופיע בקובייה. אם המשתתף מגיע למשבצת עם ציור חנוכייה עליו לספר לשאר המשתתפים על נקודות אור ותכונות חיוביות שיש בו,  אם המשתתף מגיע למשבצת עם ציור סופגנייה עליו לספר לשאר המשתתפים על אירועים טובים ומתוקים שקרו לו, אם המשתתף מגיע למשבצת עם ציור סביבון עליו לספר לשאר המשתתפים על דברים אותם היה רוצה לסובב ולשנות.

בסוף המשחק , לאחר שאחר המשתתפים מגיע לסוף המסלול, כל משתתף ששמר על כללי המשחק והשתתף יפה, מקבל מדלית "הפסדתי בכבוד" או "ניצחתי בכבוד" בהתאם לניצחון או להפסד. 

לקבלת החוברת המלאה לחצו על הכפתור הצהוב למטה, רשמו את פרטיכם, והחוברת תשלח אליכם במייל!

חג חנוכה שמח!

לשימוש פרטי. כל הזכויות שמורות.

חדש ויחודי!

ספר לילדים שמסביר ומפרט מהי רגישות יתר חושית, ומציע דרכי התמודדות עם הקושי. 

לפרטים: nechamizak@gmail.com

הרשמו לניוזלטר
לקבלת תכנים מקצועיים ורעיונות לפעילות בנושאים שונים בתחומי התפתחות הילד

מטפלים פרא רפואיים באתר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן